Op woensdag 9 januari om 14:00 uur opent het project Broodje Bewust. Bij Broodje Bewust geniet je van een biologisch, natuurlijk en bewust geproduceerd ontbijt, lunch of borrel. Fabian Otten wil zijn duurzame concept door middel van franchise verder uitbreiden.
€70.000
Er is succesvol geïnvesteerd in dit project tegen een rente van 8%. Bekijk andere projecten voor meer investeringsmogelijkheden.
Officiële bedrijfsnaam:
Broodje Bewust Nederland B.V.
Gegevens
KvK: 72838442
Opgericht in: 3-10 jaar geleden
Werknemers: 2-5
Plaats: Leeuwarden
Downloads
Broodje Bewust is in 2014 opgericht door twee jonge ondernemers met een droom en een ideaal. Fabian Otten en Tjitske Faber interesseerden zich voor verantwoord en duurzaam eten en misten in hun stad Leeuwarden een plek waar je je geen zorgen hoeft te maken over wat je voorgeschoteld krijgt. Een plek waar bewuste eters terecht kunnen, waar transparantie over herkomst van producten centraal staat, waar eten van lokale producenten en boeren geserveerd wordt én waar je ook nog bijzonder smakelijk en origineel kunt ontbijten en lunchen.
Naast de fysieke winkel kun je bij Broodje Bewust ook terecht voor catering en bezorging. Het bezorgen vindt plaats door middel van een elektrische (bak)fiets, die minimaal belastend is voor het milieu. Ook kun je bij Broodje Bewust alles meenemen voor onderweg, waarmee wordt ingespeeld op de trend van gemak en ‘to go’.
Broodje Bewust is een concept waar tevens veel rekening wordt gehouden met speciale (di)eetgewoontes. Zo is er veel keuze in glutenvrij, suikervrij en veganistisch eten. Bovendien is het een kindvriendelijke zaak, waar je dus gerust met het hele gezin naar toe kunt. Er staat voor elk wat wils op het menu.
Sinds april 2015 is Broodje Bewust in het bezit van het EKO-keurmerk certificaat. Dit nationale keurmerk houdt in dat er wordt toegezien op de inkoop. Op deze manier weten klanten dat ze bij Broodje Bewust écht biologisch eten en drinken en dat gewerkt wordt met producten die met respect voor dier en milieu zijn geproduceerd.
Eind 2017 heeft Broodje Bewust de handen ineengeslagen met Koelewijn en Partners, een ervaren partij als het gaat om franchise. Koelewijn heeft al talloze succesvolle concepten begeleid bij groei door middel van franchise, waaronder ook horecaformules als La Place, Bakker Bart, Subway, Doppio en Bagels&Beans. In samenwerking met Koelewijn heeft Broodje Bewust haar concept klaargestoomd om uit te rollen. Ook ondersteunt Koelewijn Broodje Bewust sinds kort bij de werving en selectie van geschikte (potentiële) franchisenemers.
Broodje Bewust biedt franchise-ondernemers ondersteuning op de volgende gebieden:
- Het zoeken van een geschikt bedrijfspand
- Advies bij het aanvragen van financiering
- Advies en richtlijnen qua bouw en inrichting
- Training en opleiding voor de start en tijdens samenwerking
- Assortiment en menu
- Inkoop en inkoopvoordelen
- (Lokale) marketing
- Een optimaal kassapakket voor horeca
- Administratief systeem en begeleiding daarin
- Praktische on-the-job trainingen
- Regelmatige evaluaties en bijsturing
Op dit moment zijn er twee getekende intentie verklaringen van potentiële franchisenemers. Het streven en de ambitie van Broodje Bewust is om voor eind 2019 in elk geval 3 franchisefilialen te hebben geopend en voor eind 2020 in elk geval 6 filialen te hebben.